Velkommen til

Kalundborgegnens

køreforenings hjemmeside

Nyhedsbrev

 

Så er vi alle startet på et nyt år og hvis I ikke ved det så har vi fået ny formand. Herfra siger vi pænt farvel og mange tak til Claus og Carina Hansen, som har gjort et rigtig godt stykke arbejde for klubben. Vores gamle næstformand Benny Petersen, har sagt ja til at påtage sig jobbet som vores nye formand, 1000 tak for det. Jens Peter Johansen blev næstformand, Margit Mortensen fortsætter som kasserer, jeg, Annette Knudsen fortsætter som sekretær, Christina Jensen som bestyrelsesmedlem og Kurt Haupt som suppleant. Jane Larsen blev vores nye revisor og Gert blev revisorsuppleant.

Generalforsamling

Vi holdt generalforsamling den 25. januar 2017, desværre var der et meget lille fremmøde, vi var 23 medlemmer i alt med bestyrelsen. Alligevel lykkes det at få et interessant møde ud af det, da vi havde flere punkter oppe at vende. Her er et uddrag af referatet fra mødet:

 

Fastsættelse af kontingent.

Claus Hansen fortæller at det er nødvendigt at hæve kontingentet med 25 kr.pr. medlem for 2018. Det er pga nogle nye bestemmelser i DKF. Læs mere om det på deres hjemmeside. Der kom en kortvarig diskussion iblandt medlemmerne, nogle mener det kun er konkurrence kørerne der skal betale og at der må være flere kontingenter, andre mener klubben bør betale da der er overskud i kassen. Vi ender med at stemme om det og det bliver til 20 for at Kontingentet sættes op, 2 imod og 1 stemte ikke. Så forslaget vedtages hermed.

Forslag fra bestyrelse og medlemmer.

 

Ryttere med på vores ture (kun medlemmer)

Forslaget bliver forklaret, det drejer sig KUN om vores ture uden for banen. Og det er kun medlemmer af klubben der kan deltage. Forslaget giver en del debat. Nogle mener vi er en køreforening og at ryttere ikke hører sig til. Andre at vedtægterne skal laves om, hvis det bliver en realitet. Der tales om risikoen for løbske heste og ulykker. Vi må dog gå ud fra at der kun deltager rytter og heste som er fortrolige med hestevognene og at de holder sig bagerst i feltet under turen.

Vi stemmer om forslaget og der er 13 for ryttere, 7 imod og 3 som ikke stemte. Forslaget er hermed vedtaget og prøves af i løbet af året.

 

Lave en weekendtur rundt i omegnen

En kort gennemgang af ideen bag weekendturen. Det påtænkes at kører en tur rundt i området omkring Kalundborg, hvor flere af medlemmerne bor. Ideen er så at besøge dem som har mulighed og lyst til at være med, at overnatninger og spisning foregår hos nogle af medlemmerne.

Vi talte ikke så meget om det, men blev enig om at arbejde videre med det. Annette Knudsen vil gerne stå for det.

 

Åben hus evt. med kvadrille/kræmmere/tur kørsel/sele kursus

Da der fra flere medlemmer har været et ønske om at have en åbent hus dag, påtænker vi at gøre det igen. Der er tale om at det skal være sammen med jagt/sportsfisker klubben men det er endnu ikke sikkert. Der var lidt debat om det nu blev for meget i forhold til andre arrangementer, da der ofte mangler hjælpere til planlægningen. Vi blev enige om at arbejde videre med ideen.

 

Afholdelse af 4 klub Derbyer

Set ud fra succesen sidste år, hvor rigtig mange gerne ville deltage i vores eget lille Derby, er planen at afholde 4 stk. i løbet af året kun for medlemmer i klubben. I weekender så vi kan gøre det lidt mere hyggeligt og evt. spise sammen nogle af gangene. Margit Mortensen og Annette Knudsen vil sætte sig sammen og prøve at lave nogle regler for hvordan det skal foregå.

 

Ideer til sommerudflugten

For at det ikke altid skal være bestyrelsen der kommer med ideer til sommerudflugten, lagde vi det ud til medlemmerne og der kom flere gode forslag ind som vi kan arbejde videre med.

Carlsberg/bryggerhestene

Den nye Landbohøjskole

Gardehusarerne i Næstved

Stasevang i Hørsholm

Vognmuseum i Borup ved Frede Svendsen evt. med besøg på Malerklemmen (åbent hus Kröier)

Stjerneløb

Jens Peter Johansen og Jens Anker Larsen har lavet det før og vi blev enige om at lave det en mandag fra klubhuset

 

Pløje/brugskørsels dag med Jack evt. i Andelslandsbyen

Jack Merens fortalte lidt om hans tanker bag brugskørsel og hvad vi havde mulighed for. Det blev til at vi ville lave en temadag igen, med brugskørsel og hvis interessen stadig var der, så kunne Jack finde ud af noget med at vi kunne få lov til at prøve det af i Andelslandsbyen i Holbæk. Jack står for arrangementet.

 

Resten af referatet kan I læse på vores hjemmeside.

Som I kan læse talte vi om rigtig mange ting, og vi lover jer det bliver en spændende sæson, med tilbud til både dem der vil kører konkurrence, kaperkørsel, dem der gerne vil køre ud i det blå og dem der bare vil hygge sig sammen med andre ligestillet i klubben. Men vi får også brug for Jer, hvis alt det her skal blive en succes. Vi får brug for medlemmer der har lyst til at deltage og hjælpe til med at arrangere/hjælp ved de mange arrangementer. Så kom ud af busken, når vi mangler hjælp, så bliver det hele meget sjovere. Vi skal nok i god tid sætte lister op i klubhuset, som I kan skrive jer på, eller grib telefonen og ring til den af os som står for arrangementet. I kan læse det hele i Årsprogrammet, som er en forkortelse af den gule folder.

Tema mandage

Ligesom sidste år, har vi en del tema mandage på programmet som vi stadig ikke har fastsat hvad skal indeholde, men her har I nogle af de muligheder der er, og så kan I jo melde tilbage om, hvad I kunne tænke jer.

Groom træning, Stjerneløb, hyggetur, Orienteringsløb, sjov til hest, kegler, Kør for dommer osv. mulighederne er uendelige, bare kom med nogle forslag så ser vi på det.

 

Åbent hus søndag den 21. maj. 2017

Vi er blevet enige om at holde Åbent hus den 21. maj, med det formål at få nye medlemmer og tjene lidt penge til klubben. I forhold til selve dagen har vi ret mange bolde i luften og håber I vil være med til at gribe dem. Her er nogle af de ideer vi har fået: Kræmmere, lodder, pølsesalg, kaperkørsel, dressur opvisning, kvadrille kørsel, smed på besøg, kaffe/kage salg, sjov til hest, køre kegler, undervisning i at ligge seletøj på, fremvise forskellige vogne. Som I kan læse rigtig mange ideer, nu skal vi bare sammen finde ud af hvilke af dem der kan realiseres på dagen. Hvis I vil hjælpe/deltage så kontakt Annette Knudsen på 21428906 eller mail nu før nu bedre, så vi ved hvad vi har at arbejde med.

Siden sidste Nyhedsbrev er der ikke sket så meget ud over generalforsamlingen, men vi havde dog fint besøg i januar.

Henriette Bendorff

Midt i januar havde vi besøg af Henriette, som holdt et rigtig spændende foredrag om Team Maxi og det at deltage i Scurry kørsel til EM i England og samtidig være handicappet. Det var første gang Henriette prøvede at holde foredrag og til trods for at nerverne stod på højkant, så klarede hun det rigtig godt. Inden foredraget spiste vi sammen for at gøre en hyggelig aften ud af det.

 

Konkurrence hver måned fra april til september

Se her, nu er det muligt at købe streamers til bilen eller traileren og på den måde deltage i vores månedlige konkurrence om at vinde en kop med vores logo på eller en flaske vin/chokolade. Når I køber en streamer bliver jeres navn lagt i en beholder, og så trækker vi hver den første mandag i måneden en vinder, der så skal bevise at han/hun har sat streameren på køretøjet, før han/hun kan modtage præmien. Streamerne fås i to størrelser, den på billedet er 60 cm til 29 kr., og så er der en mindre som er 30 cm. lang til 10 kr.

Ud over streamers sælger vi også runde logoer i størrelserne 10 cm. – 5 kr., 15 cm. – 10 kr., 30 cm. – 34 kr., og 60 cm. – 100 kr. Bestil hos Annette Knudsen på 21428906 eller mail aknudsendk@yahoo.dk men skynd jer så I kan nå at deltage i konkurrencen fra april.

Ny underviser Jesper Jacobsen

Til orientering har vi fået en ny underviser i foreningen. Det er Jesper Jacobsen som har sagt ja til at komme hver anden torsdag i ulige uger. Det koster 200 kr. for 40 min. og 150 kr. for 30 min. Hvis det har interesse skal I henvende jer til Anne Haupt på mobil 22774728 eller mail: haupt@c.dk.

 

Ny printer 😊

Vi har fået ny printer i foreningen, og den skal stå sin prøve, nu hvor den gule folder skal printes, og så synes jeg, at vi mangler billeder af en del medlemmer og jeres heste, på vores væg ude i klubben. Kunne I ikke sende mig et af jeres ynglings billeder på aknudsendk@yahoo.dk så printer jeg det ud i A4 og sørger for det bliver hængt op.

 

Kommende arrangementer

Miljøtræning med hest

Nu har du mulighed for at afprøve din hest med diverse miljøpåvirkninger, hvor det foregår i trygge omgivelser og med hjælp fra Kristian - politibetjent fra det tidligere ridende politi.

Søndag den 26. februar 2017 fra kl. 14.00 i hallen på Rugvænget 13, 4490 Jerslev.

Hold med 6 deltager i en time, pris pr. hest kr. 150 - trækkende eller ridende.

Tilmelding senest d. 19/2 til Anne Haupt på sms 2277 4728 eller mail haupt@c.dk, med oplysning om du vælger at trække eller ride din hest.

”Selepudsnings aften”

Nu er det længe ventede forår snart på vej, og så er det tid til at vaske og pudse seletøjet efter en lang, kold og våd vinter 😊

Så var det jeg tænkte, at i stedet for at sidde alene med det kedelige job, så lad os mødes i Klubhuset fredag den 10. marts kl. 18. Så tænder jeg op under kødgryderne og laver noget god mad til os. Efter vi har hygget os med maden, kan vi sammen fornøje os med at pudse vores seletøj. Til jer der ikke gider eller ikke har et seletøj, så er I mere end velkommen til at deltage alligevel. Vi skal bare have en hyggelig aften sammen.

Tilmelding til Annette Knudsen på 21428906 senest den 7. marts. Pris: 50 kr.

 

Det var alt for denne gang. Vi ønsker jer et godt forår og glæder os til at starte op med fællestræning på banen 3. april 2017. Hilsen bestyrelsen

Hvis I har noget til Nyhedsbrevet send det til Annette på mail aknudsendk@yahoo.dk

Opslag til hjemmesiden skal sendes til Carina på mail malmosegaard@mrmagoo.dk

 

 

.............................................................................................................

 

 

 

Referat af generalforsamlingen den 25. januar 2017

 

Der var 23 medlemmer med til mødet heraf 7 bestyrelsesmedlemmer, Carina Hansen var syg.

 

Valg af dirigent og stemmetællere.

Svend Jensen er dirigent og Kurt Haupt samt Joan Oddershede stemmetællere

 

Formandens beretning.

Formand Claus Hansen løber året igennem og fortæller om de forskellige arrangementer vi har haft i løbet af året.

 

Fremlæggelse og godkendelse af det reviderede regnskab.

Margit Mortensen gennemgår regnskabet, vi gik ud af året med et lille overskud på omkring 6000 kr. Det gøres helt klart at hvis vi ikke havde Birkendegård og Møllebakken ville der have været stort underskud. Vores revisor Thimke ønsker ikke længere at være revisor. Vi takker Jane Larsen for gennemgang af regnskabet.

 

Fastsættelse af kontingent.

Claus Hansen fortæller at det er nødvendigt at hæve kontingentet med 25 kr.pr. medlem for 2018. Det er pga nogle nye bestemmelser i DKF. Læs mere om det på deres hjemmeside. Der kom en kortvarig diskussion iblandt medlemmerne, nogle mener det kun er konkurrence kørerne der skal betale og at der må være flere kontingenter, andre mener klubben bør betale da der er overskud i kassen. Vi ender med at stemme om det og det bliver til 20 for at Kontingentet sættes op, 2 imod og 1 stemte ikke. Så forslaget vedtages hermed.

 

Forslag fra bestyrelse og medlemmer.

 

Ryttere med på vores ture (kun medlemmer)

Forslaget bliver forklaret, det drejer sig KUN om vores ture uden for banen. Og det er kun medlemmer af klubben der kan deltage. Forslaget giver en del debat. Nogle mener vi er en køreforening og at ryttere ikke hører sig til. Andre at vedtægterne skal laves om, hvis det bliver en realitet. Der tales om risikoen for løbske heste og ulykker. Vi må dog gå ud fra at der kun deltager rytter og heste som er fortrolige med hestevognene og at de holder sig bagerst i feltet under turen.

Vi stemmer om forslaget og der er 13 for ryttere, 7 imod og 3 som ikke stemte. Forslaget er hermed vedtaget og prøves af i løbet af året.

 

Lave en weekendtur rundt i omegnen

En kort gennemgang af ideen bag weekendturen. Det påtænkes at kører en tur rundt i området omkring Kalundborg, hvor flere af medlemmerne bor. Ideen er så at besøge dem som har mulighed og lyst til at være med, at overnatninger og spisning foregår hos nogle af medlemmerne.

Vi talte ikke så meget om det, men blev enig om at arbejde videre med det. Annette Knudsen vil gerne stå for det.

 

Åben hus evt. med kvadrille/kræmmere/tur kørsel/sele kursus

Da der fra flere medlemmer har været et ønske om at have en åbent hus dag, påtænker vi at gøre det igen. Der er tale om at det skal være sammen med jagt/sportsfisker klubben men det er endnu ikke sikkert. Der var lidt debat om det nu blev for meget i forhold til andre arrangementer, da der ofte mangler hjælpere til planlægningen. Vi blev enige om at arbejde videre med ideen.

 

Afholdelse af 4 klub Derbyer

Set ud fra succesen sidste år, hvor rigtig mange gerne ville deltage i vores eget lille Derby, er planen at afholde 4 stk. i løbet af året kun for medlemmer i klubben. I weekender så vi kan gøre det lidt mere hyggeligt og evt. spise sammen nogle af gangene. Margit Mortensen og Annette Knudsen vil sætte sig sammen og prøve at lave nogle regler for hvordan det skal foregå.

 

Ideer til sommerudflugten

For at det ikke altid skal være bestyrelsen der kommer med ideer til sommerudflugten, lagde vi det ud til medlemmerne og der kom flere gode forslag ind som vi kan arbejde videre med.

Carlsberg/bryggerhestene

Den nye Landbohøjskole

Gardehusarerne i Næstved

Stasevang i Hørsholm

Vognmuseum i Borup ved Frede Svendsen evt. med besøg på Malerklemmen(åbent hus Kröier)

Stjerneløb

Jens Peter Johansen og Jens Anker Larsen har lavet det før og vi blev enige om at lave det en mandag fra klubhuset

 

Pløje/brugskørsels dag med Jack evt. i Andelslandsbyen

Jack Merens fortalte lidt om hans tanker bag brugskørsel og hvad vi havde mulighed for. Det blev til at vi ville lave en temadag igen, med brugskørsel og hvis interessen stadig var der, så kunne Jack finde ud af noget med at vi kunne få lov til at prøve det af i Andelslandsbyen i Holbæk. Jack står for arrangementet.

 

Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleant.

På valg: Bestyrelse: Claus Hansen ønsker ikke genvalg

Anne Carina Hansen ønsker ikke genvalg

Margit Mortensen

Suppleant: Kurt Haupt

 

Claus Hansen og Anne Carina Hansen er trådt ud af bestyrelsen.

Der var desværre ingen som meldte sig til den nye bestyrelse, så nu består bestyrelsen af Benny Petersen, Margit Mortensen, Jens Peter Johansen, Christina Jensen, Annette Knudsen og Kurt Haupt som suppleant. Den nye bestyrelse sætter sig sammen mandag den 6/2 2017 og konstituere sig selv med mindst formand, kassere og sekretær.

 

Valg af udvalgsmedlemmer.

Alle udvalg forbliver som de er, dog kommer der to nye udvalg på

 

Stævneudvalg:Anne Carina Hansen

Margit Mortensen

Claus Hansen

Joan Oddershede

Bane- og klubhus udvalg: Kurt Haupt

Kantineudvalg: Hanne Pedersen

Indkøbsudvalg: Pia Petersen

Udvalg for kaperkørsel: Jens Anker Larsen

Hjemmeside: Anne Carina Hansen

Facebook: Mia Maja H. Michelsen

Pløje/tømmerudvalg: Jack Merens

Festudvalg: Annette Knudsen

Christina Jensen

Turudvalg: Annette Knudsen

Mia Maja H. Michelsen

 

Valg af revisor og revisorsuppleant.

Jane Larsen ny revisor

Gert revisorsuppleant

 

Eventuelt.

Ønske om at flytte træningen fra mandag til en anden dag. Det blev nedstemt.